NMPT

A TERMÉSZETES MOZGÁSMINTA TRÉNING

Gondolkodtál már azon, hogy kit tekinthetünk egészségesnek? A gerinc területén ez egy nagyon nem egyértelmű kérdés. Azt alapfeltevésnek tekinthetjük, hogy a gerinc helyes és természetes görbületeinek a megléte a gerinc megfelelő működésének alapvető feltétele. Ha ezek az ívek megtartottak, akkor jó eséllyel az izmaink úgy, és arra húznak, amerre kell. A gerincet stabilizáló szalagok lefutása és húzásiránya is megfelelő, és az idegrendszer egy jól meghatározott minta szerint megfeszítve az izmainkat hozza létre a mozdulatainkat. Ez az a felállás, amiben a testünk ideálisan tud működni: nincsenek fokozott nyíróerők, nem koptatjuk magunkat sehol, a gerinc működése energiahatékony és optimális.

Születésünk után kb. 6-7 éves korra válik kiforrottá mozgásrendszerünk, és a test megtanulja úgy mozgatni, tartani és használni magát, hogy közben a lehető legkevesebb energiát égesse, és a lehető legkevésbé terhelje meg a saját alkatrészeit. Hasonlóvá válik, mint egy zseniális számítógép, és egy tökéletesen beállított műszer kombinációja: nincs túlterhelés, nincs túl sok hiba.

Az ember 6-7 évesen iskolába kerül, ilyenkor a test természetes működésével nem igazán kompatibilis tartós ülő pozícióval keményen elkezd dolgozni a tartáshibáin. A feje előre helyeződik, és a görnyedő testtartás miatt pár jellemző lágyrész hamarosan zsugorodni kezd a testén. Mivel a test kitér a megfelelő statikai helyzetből, egyre energiaigényesebb lesz “saját magát megtartania. (Egyre több nem elsősorban erre való izom fog dolgozni a test súlyvonalától egyre távolodó alkatrészeinek megtartásán.) Mivel ezek az izmok “el vannak foglalva” a test egyensúlyának megtartásával, a rendes mozgásokban már nem, vagy nem pontosan úgy vesznek részt, ahogy a “gyári minta” szerint szükséges lenne. A fokozódó statikai terhelés, és az így “kieső” izomrostok növekvő száma miatt az idegrendszer a fenti folyamattal párhuzamosan “kénytelen a mozgások létrehozásához megtanulni” más utakon, más sorrendben használni az izmokat, mint ami ideális lenne.

A korral kialakuló természetes degenerációk lassan alakulnak ki, így ezekhez a “számítógép” alkalmazkodni tud, újra írja rájuk a szoftvert, így a dolog tünetmentesen tud zajlani. A test erősen túlbiztosított, az idegrendszer pedig bármit megtesz, hogy a helyváltoztatásunkat – lokomóció – és a mozgásunkat biztosítsa, így nagyon gyorsan tanul új mintákat. Más izmok, más módon, más húzásiránnyal kezdik mozgatni az ízületeket, melyekben így egyre erősebb kompressziós- és nyíróerők jönnek létre.

Ebből az egészből sokat az emberek többsége nem vesz észre. Először csak fáradékonyság, ingerlékenység, majd itt-ott kisebb izomfájdalmak jelzik a problémát. Fájdalmak a lapocka körül, fáradékony derék mutatja, hogy a terhelés nem oda esik, ahová kéne. Ha az ember ilyenkor sportolni kezd, akkor szintén a rossz mintát használja, és bár a sportnak ezer és egy jótékony hatása lesz, de a mozgás-szervrendszer ízületeit és lágyrészeit így erősen igénybe veszi.

Az NMPT (Natural Movement Pattern Training) egy természetes mozgásminta korrekciós rendszer, ami a már kialakult rossz mozgásmintát javítja ki és “programozza újra”. Tulajdonképpen a harmonikus, kiegyensúlyozott izomműködést állítja vissza. Ez az az állapot, amikor fájdalmak nélkül, könnyedén éljük a mindennapokat, nem koptatjuk az ízületeinket, és a gerincünket tartó izom- és szalagrendszer működése, teherviselése ideális.

Egy bonyolult látásmód, egy technika, ami viszont egy nagyon egyszerű gyakorlatrendszerben jelenik meg, mely a hardver és a szoftver egyidőben történő helyreállításával segít a tréningen résztvevőknek abban, hogy kidobálják a testükből az összes olyan mintát, mely idő előtti degenerációhoz, elöregedéshez, fájdalmakhoz vezet.

AZ NMPT HATÁSAI:
• A nyaki gerinc krepitációjának (recsegésének) csökkenése
• A háti és lapocka környéki izomfájdalmak csökkenése
• Könnyebb és zökkenőmentesebb járás
• Vállízületi lágyrészfájdalmak csökkenése / megszűnése
• Korábbi sportsérülések fájdalmainak enyhülése, megszűnése
• Erősebb / stabilabb derékérzet
• Csökkenő haskörfogat, vékonyabb derék
• Később elfáradó derékérzet
• A korai teniszkönyök és csuklóízületi problémák oldódása, enyhülése
• Radikálisan javuló tartás, minden erre való koncentráció nélkül
• Térdízületi problémák enyhülése
• Kattogó csípő elhallgatása
• Könnyedebb járás, nagyobb mozgásigény, kisebb fáradtság
• „növekedés érzet”

Részt vehetsz egyéni és csoportos NMPT órákon is. Keress bátran!