Hírek, események

Miért is szeretem a munkám?

Nagyon szeretek oktatni. Jógát és NMPT-t egyaránt. A kettő persze közel áll egymáshoz, mégis más. Az NMPT minden mozgás alapja, ami helyreállítja a test harmonikus működését, hogy a terheléseloszlás egyenletes legyen. Ezáltal megszűnnek a túlterhelt testrészek fájdalmai. Biztonságos, megtanulható, bár kell azért hozzá pár alkalom. Elmúlhat a derékfájásod, a nyakad sercegése, nem fog beállni reggelre, és még sorolhatnám. De most inkább az a lényeg, hogy egy nagyon jó csapat dolgozik azon, hogy minél több emberhez eljuttassuk Bene Máté gyógytornász, fizioterapeuta és prockorongspecialista által kidolgozott módszerét, a Természetes Mozgásminta (NMPT) módszert.

Szerencsére már nagyon sok jó tapasztalat van a módszerrel kapcsolatosan, jómagam is sok embernek segítettem  már Székesfehérváron és Szombathelyen is a fájdalmak csökkentésében. Nekem is sokat segített a problémák megszüntetésében, jóllehet olyan igen nagy problémáim nem voltak, néha derék- és nyakfájás. Nyilván azért is, mert több mint 10 éve jógázom, de  nekem is hozott újat Máté módszere. Immár sokkal komplexebb szemléletmóddal rendelkezem, és segítek a vendégeknek a problémák megoldásában, a mozgásrendszer harmonikus összerendezésében.

Büszke vagyok a csapatra, amiben dolgozhatok, íme a kiáltványunk:

 

 

Első találkozásom a SUP jógával és a SUP-on való NMPT-vel

A SUP (Stand Up Paddle) egy szörfdeszkához hasonlító deszka (csak könnyebb a súlya), amin állva szoktak evezni. Nagyon jópofa dolog, persze ha nincs nagy szél, és nem sodor el a víz, egészen könnyen el lehet boldogulni vele. De most nem is erről szeretnék írni, bár erről is izgalmas élményeim vannak ?
Manapság nagyon trendi különböző jógairányzatokat kitalálni, a klasszikus jóga már-már nem annyira érdekes, és igen, néha én is kipróbálok más irányokat, hogy legyen tapasztalatom. Mivel éppen lehetőségem adódott, hát persze, hogy kipróbáltam a SUP-on való jógázást.
Vagyis a kezdeti lépéseimet nem nevezném jógázásnak, mert inkább arra ment ki a játék, hogy fenn maradjak azon az izén, ami ott billeg alattam, miközben próbálok mozogni és valami ászanához hasonló pózba beleállni.
Ezen a fotón éppen búvárruhában teszem mindezt, mert ekkor volt alkalmas fotós a közelben, aki megörökítette nekem eme számomra történelmi eseményt. Na meg persze fürdőruhás képpel amúgy sem sokkolnám a nyilvánosságot. Nem beszélve arról, hogy senki nem volt hajlandó felkelni velem hajnalban, amikor úgy igazán lehet gyakorolni, csak azért, hogy fotózzon. ??
Szóval eleinte fura volt, aztán rájöttem, hogy a fekvő, hason fekvő, térdelőtámaszos és legalább négy ponton támaszkodó gyakorlatokkal milyen jól elboldogulok. Még a harcos I-es és II-es is csak-csak, de onnan mondjuk egy háromszögtartásba átmozdulni, na az kicsit vizes élménnyé változott. ??? Pedig a deszka nem is borul könnyen, csak éppen meg-meg billen, én viszont annál inkább. De biztosan ez is (mint minden) csak gyakorlás kérdése.
Az NMPT gyakorlatai ebből a szempontból is jók egyébként, mert azokat simán meg lehet csinálni a billegő deszkán is, persze ha már a talajon is sikerült a precíz kivitelezés. ?
Egy szó mint száz, mindenképpen új élmény volt, és ha van rá lehetőséged, javaslom, hogy ne hagyd ki.
Mindent összevetve azonban nem gondolom, hogy ez kell ahhoz, hogy a jóga célját, az elme lecsendesítését elérjük. Vagyis inkább úgy fogalmazok, hogy nekem nem ez kell. Mivel folyamatosan ott van a kis elmémben, hogy korrigálnom kell a deszka billegését, nem sikerül az az igazi elmélyülés, mint a talajon. Persze az egyensúlyt nagyon jól fejleszti, és egészen más izmokat is bekapcsol, mint amikor nem billeg alattam semmi, úgy hogy ha ez a cél, akkor kiváló dolog. Pont mint az aerial jóga.
Én viszont maradok a földön… ??‍♀️?